Underligt med at trække vejret
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hej. Jeg er en pige på 17 år som vil spørge om en ting. Når jeg trække vejret tror jeg nogle gange at jeg ikke trækker vejret. Skyldes det menstruation,
angst eller noget andet?

Svar:
Kære du
Det lyder ikke rart. At man ikke tror man trækker vejret.
Det kan være forskellige ting, som gør at du oplever det. Mest af alt vil jeg fastslå, at du altid trækker vejret. Det ligger helt nede i din krybdyrhjerne, som simpelthen kører helt automatisk og sørger for at du trækker vejret. Derfor skal du ikke huske at trække vejret hele tiden og derfor trækker du også vejret mens du sover. Så uanset om du tror at du trækker vejret eller ej, så vil du altid trække vejret.
Jeg kan ikke fortælle dig hvorfor du oplever det, men du skal ikke være utryg ved det, da din krop bare kører på autopilot. Håber det kan give dig ro, selvom jeg ikke kan svare dig præcist på dit spørgsmål.
Mange hilsner fra Line