Ufrivillige bevægelser
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hejsa. Jeg har igennem det sidste halve års tid begyndt at få nogle "ufrivillige" bevægelser i min højre arm. Det kan være fra små rystelser til en voldsom bevægelse ud i luften. Jeg har sat "ufrivillige" i gåseøjne, da jeg nogengange kan mærke det inden den kommer, og så kan jeg forhindre den ved at koncentrere mig om at holde den stille. Jeg vil ikke sige, at det er en vane, for det er jo ikke nogen jeg selv har tillagt mig. Jeg har ingen smerter overhovedet i hverken hånd, arm eller skulder. Tak på forhånd.

Svar:
Kære dig.
Jeg kan godt forstå du synes det er mærkeligt, at du pludselig oplever de her "ufrivillige" bevægelser. Det kan der være rigtig mange årsager til, men jeg kan desværre ikke sige dig helt præcis hvorfor.
Det kræver lidt mere information så derfor er det nødvendigt at du går til din egen læge. Din læge vil så spørge lidt mere ind til hvordan du har det og lave en grundig undersøgelse af dig.
I kan så sammen finde ud af om der er brug for yderligere undersøgelser eller hvordan han eller hun kan hjælpe dig.
Du skriver ikke om du har talt med din mor eller far omkring det, men uanset hvad er det en rigtig god ide at fortælle dem det. Så kan din mor eller far måske gå med dig til din læge. Det kan være godt at være flere til høre hvad lægen siger da man hurtigt glemmer hvad der er blevet sagt hvis man får en masse information på en gang.
Selv om jeg ikke kunne fortælle dig hvorfor du laver de her "ufrivillige" bevægelser så håber jeg alligevel du kunne bruge svaret.
Med venlig hilsen Anne.