Udflåd

brevkassespørgsmål

Udflåd

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 8 år 6 måneder siden

Hejsa.

Siden jeg var de 9-10 år, har jeg lidt af udflåd. Det kan godt være det lyder normalt, og at alle har det i mindre eller større grad inden de får menstruation, men i mange år har jeg haft det hver dag 3-4 gange om dagen, så jeg bliver nødt til at gå med trusseindlæg. Jeg synes det er rigtig irriterende og ubehageligt, og er f.eks. bange for hvad fyre synes om det, når jeg skal have sex. Dog er det ikke så meget dét der fylder, men det tærer på min selvtillid at det næsten skal føles som om jeg har menstruation hele tiden.

Derfor ville jeg spørge, om man på nogen måder kan få det til at holde op? Evt. noget medicin, noget jeg selv kan gøre så det stopper? Ville sætte pris på alt form for hjælp, for det er virkelig forstyrrende.

Svar:

Hej Du

som du selv nævner, så varierer graden af udflåd fra person til person. Men, udflåd har alle kvinder, og det ville være unormalt, hvis du ikke havde det.

Sagt på en anden måde, så er det noget alle kvinder oplever, men måske ikke snakker så meget om. Der findes ikke nogen god medicinsk behandling. Jeg er ked af at høre, at det påvirker din selvtillid med hensyn til fyrerne. Til gengæld tror jeg ikke, at fyrerne går særligt meget op i det. De har måske også deres egen ting, som de kan føle sig usikre på. Jeg håber, at du kan finde mere ro omkring det, for du er helt normal.

Selvom jeg ikke kan fjerne problemet for dig, så håber jeg at svaret kan give dig et nyt syn på din situation, og at du således kan komme videre.

Venlig Hilsen Jens-Christian

Jens-Christians billede
Jens Christian har svaret på dette spørgsmål