udebleven mens
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejsa! Super fedt med sådan en brevkasse hvor man stadig kan være anonym:-) Nå men det er nu fordi at jeg har haft mens i 3-4 år nu. Og i denne måned er den ligesom bare væk, indtil videre er den en uge forsinket og jeg har værken haft sex med nogen eller taget piller eller har været syg eller har tabt mig eller dyrket meget sport eller noget. Jeg har bare gjort som jeg plejer :-) ugen inden det skulle komme havde jeg vildt ondt i maven og så tænkte jeg "nu kommer det snart" men der har ikke været et eneste tegn på det endnu. Kan i måske sige mig hvad der kan forhindre den eller hvorfor? Og om det er normalt når man nu har haft det i 3-4 år? Og det har ellers været regelmæssigt lige siden jeg fik det. Kan det være fordi at jeg tænker på det eller? -På forhånd tak:-D

Svar:
Hej med dig.
Mange tak for dit spørgsmål. Du har fat i nogle helt rigtige ting. Ens menstruation kan nemlig udeblive blandt andet hvis man taber sig, dyrker meget sport, eller som du også foreslår: Hvis man tænker meget over det. Selvom menstruationen har været regelmæssig over længere tid, oplever de fleste at den bliver uregelmæssig i perioder. Også uden at man altid har en god forklaring på det. Der er altså hverken noget unormalt eller farligt ved det. Bare vent og se, den skal nok komme igen. Ellers må du lige have fat på din læge, men det tror jeg slet ikke bliver nødvendigt.
God dag til dig!
Med venlig hilsen
Christine