Udbliven m
brevkassespørgsmål af
Camilla
23 år
Hej jeg er en kvinde på 23 år
Jeg er begyndt at tabe mig og tog min sidste p-pille den 22. Jeg plager at få mit m nogen dage efter jeg er stoppede på pillerne men denne gang er det ikke kommet jeg har taget to teste men begge var negativen Hvad kan det skyldes og skal jeg søge læge

Svar:
Kære du,
Tak for dit spørgsmål - nu kan det jo være, at dit problem er løst.
Men ellers skal man selvfølgelig udelukke graviditet, og de fleste test kan man bruge, første dag menstruation er udeblevet. Det er den hyppigste årsag til udebleven menstruation.
Nu nævner du selv vægttab - stort vægttab, stress, overdreven træning kan også medføre at menstruationen udebliver.
Når man er på p-piller, kan menstruationen også blive uregelmæssig - det har som regel noget at gøre med, hvor længe man har taget p-piller.
Hvis din menstruation stadig ikke er kommet, vil det være en god ide at tale med din læge om det.
Venligst,
Lise