Tegn på mens dage inden p pille pause - svar hurtigt
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
kære brevkasse. Skal lige have hurtig svar på noget. Er det muligt at få lidt rødligt udflåd inden man stopper på p piller og holder pause. Tager Lindynette - og har ikke glemt nogle piller. Men i aften skal jeg tage sidste p pille og har lidt rødlig/brun udflåd :/ og lidt ondt i underlivet. Eller kan det være efter at have dyrket lidt for meget sex med min kærste ;) ? vi er fast par og ingen af os har nogle sygdomme vi ved af :) håber I vil svare lidt hurtigt.

Svar:
Hej du
Godt du skriver heinde.
Hvis du er startet på p-piller for ikke så lang tid siden, kan det godt forklare de blødninger. Man kan godt de første par måneder få lidt blødning uregelmæssigheder efter man er startet på p-piller. Hvis du har taget p-piller i lang tid kan der være andre forklaringer på det. Normalt skal samleje ikke give blødningssymtpomer. Jeg vil foreslå, at du får taget en graviditetstest. Hvis du får lignende symptomer igen, synes jeg du lige skal tale med din læge om det og evt. blive undersøgt.
Mvh.
Gowsini