Tage sol... :-)
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej!! Jeg skal konfirmeres her den 6. Maj. Og jeg vil gerne have en flot kulør.. så jeg har talt med min mor om solarie.. Men jeg er bange for at få kræft! Jeg vil høre om hvor mange gange man må tage, så man stadig ingen risiko har for at få kræft. Håber i kan hjælpe mig :-) På forhånd Tak!

Svar:
Kære du.
Tillykke med at du snart bliver konfirmeret - det bliver en stor dag :-)
Jeg kan sagtens forstå du gerne vil have en flot kulør, især når kjolen er hvid. Det ser nemlig bare super godt ud.
Solarie øger risikoen for at få kræft i huden efter bare 1 gang, så jeg synes ikke det er en god idé at benytte sig af solarie for at få en flot kulør. Jeg synes i stedet du skal finde en rigtig god selvbruner (og måske bruge lidt ekstra penge på den, så den er af god kvalitet) eller tage i et spraytan-center. Her sprayer de en form for selvbruner på dig og du kan se resultater efter kun 1 behandling. Det kan typisk holde sig 5-10 dage, og så du kan jo nå at afprøve det inden din store dag :-)
Hvis du alligevel synes at solarie er det bedste for dig, så tænk over om du ikke i det mindste skal tage solcreme på for at beskytte dig lidt.
Pøj pøj med det og ha' en dejlig dag d. 6.
Mange venlige hilsner Mette