Sæbe
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Jeg har et spørgsmål Jeg vasker mit under liv med sæbe men nogle siger at man ikke skal gøre det. Hvad er sandt og hvad er fup. Og hvad råder i.hjælp :(

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du ikke helt kan finde ud af, hvad der er rigtigt og forkert, når du hører forskellige ting, men det rigtige er, at man bør undgå at vaske sit underliv med sæbe. For det første er det slet ikke nødvendigt. Der er et naturligt miljø dernede, der bare skal passe sig selv, så man ikke skaber ubalance. For det andet er slimhinden meget følsom, og kan let blive tør og irriteret. hvis man bruger en almindelig sæbe. Man må meget gerne vaske sig med vand, og hvis man slet ikke synes, at man kan undvære sæben, så skal man i hvert fald vælge en intimsæbe. Den har en pH-værdi, der passer til miljøet dernede.
Jeg håber, du kan bruge mit svar!
Med venlig hilsen Christine