Syg?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hey brevkasse. Jeg tror jeg er syg, men jeg har ikke rigtig tid til at tage til lægen da jeg både skal tage mig af skolen og af min datter. Jeg er rigtig træt hele tiden, i starten troede jeg bare det var pga vinteren eller jern/d vitamin mangel, men nu er det virkelig ekstremt! Jeg har også tit feber og får virkelig ondt i mine led og knogler, sådan så jeg næsten ikke kan stå op, og hvis jeg prøver ryster mine ben helt vildt. Nogle gange er det også som om der er noget der river mig på indersiden af mine blodåre, hvis det giver nogen mening? Det kommer som regl i håndledene og gør rigtigt ondt. Udover alt det, har jeg også en masse blå mærker som kommer ved at jeg ligger ned eller andre ting som slet ikke burde give blå mærker? og jeg får også en gang i mellem en ret slem blodnæse. Kan det være "bivirkninger" fra jeg fødte min datter, selv om det næsten er et år siden? Og er det mon noget alvorligt, eller kan jeg få noget håndkøbs medicin/vitaminer til at tage sig af det? Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig da det er et lidt stort problem :) Med venlig hilsen Veronica.

Svar:
Kære Veronica!
Mange tak for dine spørgsmål. Jeg er glad for, at du skriver herind. Jeg kan godt forstå, det kan være svært for dig at få tid til at komme til lægen, når du både går i skole og har en datter, du tager dig af. Jeg kan ikke sige, hvad det er, du fejler, men du burde ikke have det på denne måde.
Jeg synes bestemt, du skal gå til din læge, så du kan snakke med ham/hende og du kan blive undersøgt nærmere. Så kan du bedre få svar på dine spørgsmål. Enten må du tage nogle timer fri fra skolen eller få nogen til at se efter din datter, mens du er deroppe. Det lyder som om, det er lidt vigtigt, at din læge får set på dig. Og så synes jeg, det er enormt flot, at du kan passe din skole samtidig med at du har en lille pige. Men det er også vigtigt, at du tager dig tid til de ting, der er vigtigt for dig. Og jeg synes, det er vigtigt, at du kommer til lægen.
Kærlig hilsen Christine