Sulten og kvalme
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
det er mest om aftenen, men de sidste par dage har jeg været sulten lige efter aftensmad, men på samme tid følet kvalme/sultfornemmelse.
jeg ved ikke helt hvad det er, men jeg ved dig at det er iraterende.
Kh pigen der spørger

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du igennem nogle dage har haft problemer med kvalme og samtidig sultfornemmelse og at det mest er om aftenen.
Det er desværre nok svært for mig at svare sikkert på hvad det kan være. Ofte har man sådanne gener som går over af sig selv igen. Muligvis kan det være en let maveinfektion- også selv om man ikke har tynd mave eller ondt i maven. Du skal dog være opmærksom på hvis der kommer feber, meget ondt i maven eller meget tynd mave, specielt hvis der er blod i afføringen. Så er det nok en god idé at søge læge.
Jeg bliver også lige nødt til at sige at kvalme kan være et tegn på at man er gravid. Jeg ved slet ikke om det overhovedet er aktuelt for dig, om du har fået din menstruation endnu eller har været sammen med nogen- men bare så du ved det.
Jeg håber at du kan bruge mit svar og at dine maveproblemer er væk igen :)
med venlig hilsen
Morten