Større bryster af nødder?
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
hmm ved ikk om det er dig jeg ska spørge men går og undrer moi over noget.... får man størrer bryster a at spise nødder????

Svar:
Hej 20 årig pige
Det er fint du skriver herind, når du undrer dig over det.
Jeg har ikke hørt om nogen nødder, som man kan få større bryster af at spise.
Halvdelen af nødder består af fedt, og fedtet vil fordele sig ligeligt over hele kroppen. Så selv om brysterne bliver lidt større af dem (bryster består hovedsageligt af fedt) så vil det også sætte sig på lår, mave, bagdelen osv.
Det er sådan, at nødder indeholder forskellige vitaminer og fedtsyrer som kroppen ikke selv kan lave, og som vi derfor må få igennem det vi spiser. Så selv om de indeholder meget fedt, så er de faktisk gode for kroppen, men kun i små mængder.
Venlig Hilsen
Iben Bach Pedersen