Stress/sygemelding

brevkassespørgsmål

Stress/sygemelding

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 7 år 2 måneder siden

Hvordan får man en sygemedling igennem hos en læge?

Har snakket med mange som siger, jeg burde lade mig sygemelde og vente med at tage 9 klasses eksamen til næste skoleår!

For har ondt i maven, hovedet 24/7, er tom i hovedet, ked af det, ryster i kroppen, har kæmpe uro, sover ikke om natten, har selvmordtanker og selvskader, og mit hoved er begyndt at lukke ned og blokere så jeg ingenting kan i skolen! Jeg kan intet lære, jeg glemmer alt jeg siger, kan ikke huske det folk siger til mig osv....

Så vil ikke forsætte i skole! Men man har vel undervisningspligt i Danmark så det vel svært?!

håber i kan give svar hurtigst muligt! Da jeg har brug for at hurtig svar, for klare ikke mere... Vil helst bare dø... kan ikke overskue tingene mere!

Svar:

Kære du

En sygemelding får du ved at gå til din egen læge og fortælle hvordan du har det. Men jeg kan være i tvivl om, om det er nok. På det du fortæller, tænker jeg, at du har brug for hjælp af en eller anden art. Det vil lægen også kunne hjæpe dig med. Det er på ingen måde meningen, at du skal leve med de ting du beskriver og da slet ikke selvmordstanker. Skynd dig at komme til lægen og fortæl ham/hende hvordan du har det. Og fortæl også meget gerne en voksen du stoler på, hvad der foregår og hvad du bøvler med. Det skal du ikke gå med selv det der!

Alt det bedste og mange tanker

Maria

Marias billede
Maria har svaret på dette spørgsmål