stress og dårlige nerver..
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Jeg er en pige der sidder meget på Bazooms galleri sider. Jeg bliver rakket ned den ene gang efter den anden og folk er meget efter mig. Jeg har lige nu ondt i maven og ryster helt vildt fordi folk er efter mig derinde fordi de ikke kan lide at få sandheder at vide hvilket jeg er god til at lukke ud.. jeg har en skizofreni lidelse, kronisk stress, borderline og Tourette... og kan ikke lade være med at udfordre mig selv til at være på de sider men jeg får det altid dårligt og er vrissen hver dag fordi de lytter ikk til mig. de kender mig ikke.. de dømmer mig og siger alt muligt om mig der ikke passer.. og jeg prøver så godt jeg kan at snakke pænt men temperamentet løber af med mig nogle gange.. Gætter på det mere er fordi jeg har brug for at komme ud med det, end det egentlig er et spørgsmål... men et lille et er der.. hvordan får jeg overbevist mig selv om at disse sider ikke er gode for mig?

Svar:
Hej med dig.
Jeg tror allerede, du er et stykke på vejen til at få overbevist dig selv om, at de sider ikke er gode for dig. Du beskriver flot, hvordan du ikke kan lade være med at udfordre dig selv, og at du ved, at dit temperament kan løbe af med dig.
Det vil sige, at du er klar over, hvad der er, der får dig ud i de situationer, hvor du får det skidt. Jeg tror ikke, der er nogen nem løsning på dig spørgsmål.
Det handler om at finde noget andet, der interesserer dig. Noget, du hellere vil lave det end sidde på de sider, hvor du ved, du kommer til at sige noget, der provokerer folk, og at de så svarer grimt igen.
Ud fra de diagnoser du skriver du har, så tror jeg du har nogle voksne omkring dig. Det kunne være en psykriater eller en pædagog, eller måske en sød lærer. Jeg synes det er vigtigt du får fortalt om det til en af dem, fordi det ville være godt for dig at få snakket med en voksen som kender dig rigtig godt.
Mange hilsner
Christine