Stram penis streng
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus Jeg har et problem som jeg har døjet med i lang lang tid Jeg har fundet ud af at jeg har en for stram penis streng, så jeg kan kun lige få forhuden bag penishovedet i stiv tilstand. Hvad kan jeg gøre? (Vil helst undgå læge) Og vil det påvirke sex i min grad? Håber i vil svare Hilsen anonymous

Svar:
Kære Anonymous :-)
Det lyder da irriterende for dig, så fprhåbentlig kan mit svar hjælpe lidt.
Det problem du har er meget almindeligt og der er mange drenge der oplever det samme som dig. Det er forskelligt fra dreng til dreng om det påvirker sex. Hvis det påvirker sex, vil det være fordi du synes det gør ondt når forhuden trækkes tilbage over penishovedet. Så hvis ikke det gør ondt, vil det ikke påvirke sex. Det vil ikke være noget din partner kan mærke.
Det eneste du rigtig kan gøre selv er at blive ved at trække forhuden helt tilbage når du onanerer. På denne måde bliver strengen med tiden en smule mere løs.
Jeg kan godt forstå du synes det er belastende at skulle til lægen med, men det er et helt almindeligt problem. Hvis du viser det til din egen læge vil han kunne henvise til dig en anden, som kan hjælpe dig. Hvis strengen virkelig er for stram kan man give lidt lokalbedøvelse og et lille bitte snit i selve strengen så den løsner sig. Det gør stort set ikke ondt og man skærer ikke i forhuden eller andet på penis. Jeg ved godt det er et følsomt område, men hvis det generer dig og har gjort flere år, så synes jeg du skulle drøfte det med lægen.
Håber du kunne bruge mit svar og kommer videre med at få løst problemet :-)
Pas på dig selv,
Varme hilsner
Gry