Spisning, søvn osv.

brevkassespørgsmål

Spisning, søvn osv.

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 16 år 2 uger siden

Heej ...

Det er svært for mig at skrive det her ,rigtig svært ..

Har tænkt meget over om jeg skulle skrive her , men som i kan se fandt jeg ud af at jeg var nød til det .. Meen ... Jeg har haft nogle problemer i lang tid, som jeg har prøvet at tale med nogen om , men sys ikke rigtigt at de har kunne hjælpe mig .

Har gået til skolepsykologen, går ikke der mere , og går til min studievejleder nu og snakker med en af mine venner om det. .. men synes ikke at noget af det virker...

Jeg har en kæreste som jeg lige har fortalt noget af det til .. Har endnu ikke været sammen med ham efter jeg snakkede med ham .. Så ved ikk hvordan han er når at han ved det ..

Men mine problemer for tiden er : Jeg har det sidste halve år ikke spist normalt .. Jeg spiser så lidt som jeg kan, altså kun aftens mad , så mine forældre ikke ligger mærke til det. Får det lidt dårligt hvis at jeg har spist for meget eller når at jeg ikke har behøvet det ..

Er ved at lære at ignorer sulten .. Men ved ikke, har det ikke godt med mig selv og min krop .. Ved ikke hvorfor at jeg ikke spiser normalt .. Ingen af mine veninder eller venner , undtagen en , ved det .. Heller ikke mine forældre.

Men har også et andet problem , jeg sover ikke optimalt. Overhovedet ikk .. Jeg kan sove 2-4 timer pr. døgn tit .. Men sover sjælent meget mere. Der har faktisk kun været en gang her idag hvor at jeg sov meget , alt for meget .. Men føler bare ikke at jeg har brug for at sove mere .. Lige som med maden .. Jeg sover oss meget mindre når at jeg er over ved min kæreste, ved ikk hvorfor ..

Græder også tit mig selv i søvn .. Ved heller ikke hvorfor .. Tænker for meget får jeg tit af vide , men er det alt ?

Ved godt alt det her lyder underligt .. Ved heller ikke hvorfor at jeg gør ..

Min kæreste ser jeg sjælent , nogle gange kan der gå en måned imellem og vi bor kun 40 min fra hinanden .. Jeg savner ham meget ..

Min Vejleder tror at det har noget med det at gøre , men tror jeg ikke helt .. Jeg føler miig dog en gang i mellem alene om aftenen , men det går over...

Har det bare ikke godt .. Føler alt går galt for mig for tiden .. Min ven og jeg snakker ikke sådan rigtigt om det mere , da han oss selv havde nogle problemer... Så føler jeg står med det hele alene ..

Derfor sagde jeg det til min kæreste , men er på en eller anden måde bange for at han vil tvinge miig til at spise eller sådan noget .. Vil godt tabe mig , rimlig meget .. Men det er ikke derfor at jeg ikke spiser optiamlt ..

Ved virkelig ikke hvad der er galt med mig .. Kan ikke få mig selv til at spise mere end det jeg allerede gør .. Får også ondt i maven hvis at jeg har spist for meget .. Hvad kan man gøre for at få det bedre ? Ved jo godt et eller andet sted det her ikk er godt for kroppen ...

Vil ikke have mine forældre skal vide det , kan man gå til lægen uden at de skal vide det .Er jo næsten 17 .. Men vil ikke gå til lægen hvis de skal vide det ...

Undskyld det lange "brev" . Men havde brug for at komme ud med det til nogen .. det her var heller ikk helt det hele .. Men det meste ..

Håber at I kan hjælpe miig eller sige noget ...

Hilsen - The lost one ..

Svar:

Kære Pige 17 år

Det lyder som om du har det virkelig hårdt, og det er godt, at du selv er opmærksom på, at der er noget galt og forsøger at få hjælp, for det har du brug for.

På det du skriver, lyder det umiddelbart, som om du kunne have en depression og en spiseforstyrrelse, og det har du brug for professionel hjælp til at klare.

Det ville være en god idé at henvende dig til din læge, så I sammen kan få taget hul på det. Din læge har tavshedspligt, men det ville være bedst, hvis du også kunne fortælle dine forældre eller andre voksne du har tillid til om problemerne, eller i hvert fald nogle af dem til at starte på.

Jeg håber meget du få den hjælp du har brug for.

Med venlig hilsen,

Læge Helena Grove