spiserør
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej, Jeg har lidt af bulimi i 4 år, hvor jeg on and off har kastet op op til 5 gange om dagen. Jeg er ofte øm i halsen, men i dag kaster jeg ikke så ofte op mere. Jeg vil gerne høre, hvor længe der normalt går, før man han gjort skade på sig selv og sit spiserør. Jeg er ret nervøs omkring det, men vil helst ikke til lægen med det, da ingen ved det. Selv om det er svært, kan I så måske give et svar på, hvor ofte i ser kræt i spiserøret eller permanet skade efter bulimi. Jeg er ret bange for hvad jeg har gjort ved mig selv. Vh

Svar:
Hej med dig
Mange tak for dit spørgsmål. Hvor er det godt, at det går bedre på den måde, at du ikke kaster op så mange gange mere. Det er jeg glad for at høre.
Det er rigtigt, at der sker en irritation i spiserøret, når man kaster op mange gange, og det kan derfor gøre ondt i halsen. Men det er sjældent at man ser spiserørskræft hos unge personer, også selvom man har eller har haft bulimi, så det er ikke noget, jeg synes, du skal være bange for.
Hvis det er noget, du tænker meget på, og gerne vil tale med nogen om, er du meget velkommen til at skrive ind til brevkassen "Når det gør ondt inderst inde" eller til chatten. Begge steder sidder der voksne, der er vant til at lytte til unge, der har nogle svære ting at tænke på.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Christine