Spiseforstyrrelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej, jeg har efter et vægttab på næsten 20kg. opdaget, at jeg har fået små, lyse hår på min mave. Det er vel næsten dun, kan man kalde det. Det ligner det babyer har. Jeg er i udredning for en spiseforstyrrelse, men ved ikke om jeg skal fortælle mine behandlere om min opdagelse? Jeg er bange for hvad de siger til mig.
Hvad er det for nogle små dun, hvorfor er de der og kan jeg få dem til at gå væk igen? Jeg har ikke lyst til, at de skal være der resten af mit liv...

Svar:
Hej med dig!
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan næsten fornemme, at du går rundt med mange tanker og bekymringer, og det er der ikke noget at sige til. At være under udredning for en spiseforstyrrelse er en stor mundfuld og giver mange tanker og bekymringer som man går rundt med alene.
Lanugohår er små dun som kan være et tegn på en spiseforstyrrelse. Det er et tegn på, at kroppen ikke får energi nok. Det er de samme dun som babyer fødes med og som slides af.
Du skal ikke være nervøs for at fortælle dine behandlere om det. Du skal huske på, at dine behandlere kun vil dig det aller-bedste, men at det kræver, at alle er åbne og ærlige overfor hinanden. De har måske allerede selv bemærket det.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, ellers er du velkommen til at skrive igen.
Mange hilsner fra
Marie