At sove nøgen?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej :) Jeg har hørt at det skulle være sundt for piger at sove nøgen, så jeg sover unden underbukser på eller BH , også bare en stor t-shirt for så føler jeg mig "ren" dernede. Men hvad er den præcis som er så godt for det?:) altså hvad gavner det? Hvad sker der men en nede for neden når man sover nøgen?

Svar:
Hej med dig
Jeg tror ikke det er specielt sundt at sove uden "nattøj" eller specielt usundt at sove med tøj på. Når det er sagt, vil jeg sige, at det er godt at undgå at have noget stramsiddende på forneden, det gælder både dag og nat. Det skyldes at vores hud forneden har godt af at det hele ligesom ikke bliver for indelukket. Så på den måde er det jo helt fint at sove uden underbukser.
Og så er det jo rigtig vigtigt at man får en go nattesøvn. Når nu du får en renhedsfornemmelse af at sove nøgen, kan det jo sagtens være, at du også sover bedre, og det er jo rigtig godt.
Med venlig hilsen
Kathrine