smerter i pikken
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej brevkasse. min pik har i hele den her uge gjort ondt. det er som når en ben sover eller ligne. den stikkende fornemmelse har jeg i pikken. jeg ved ikke hvad det kan være eller hvad jeg kan gøre ved det. min kæreste og jeg havde sex i sommers men det kan vel ikke have noget at gøre med det?. vi var begge jomfruer såå. men skynd jer at svare kan næsten ikke holde det ud.

Svar:
Hejsa.
Det lyder ærlig talt som om du burde gå ned til din læge lige og få det undersøgt.
Det er ikke symptomer som udmiddelbart leder tanker hen på noget oplagt, men symptomer fra den region, er jo ofte noget man erhverver sig ved at dyrke sex. Det hænger godt nok ikke godt sammen med at I begge var jomfruer, hvis ikke du har haft sex siden.
Hvis man har herpes kan man få prikkende og stikkende fornemmelser i det angrebne område, men så vil der også kommen væskende blæner der senere bliver skorpebelagte. Du beskriver ikke rigtigt noget udslæt.
Prikkende eller sovende fornemmelser har tit noget med nerven der forsyner hudområdet at gøre. Indimmelem kan en sådan nerve komme i klemme eller lignende, men det kræver nu nok en undersøgelse og ikke kun i brevkasse udveksling, for at man kan vurdere det.
Så jeg vil slutte som jeg startede; jeg synes du skal ringe ned til lægen for at få en tid til at få det undersøgt nærmere.
Håber du kan bruge mit svar
Mange hilsener,
Susanne