Slim i halsen
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hejsa jeg er en pige på 16, snart 17. Jeg vil gerne spørge jer om en ting, men først vil jeg fortælle lidt. Jeg var i vinteren og lidt tid før det forkølet, som man 'normalt' er i den tid, men det ville ikke holde op og så har jeg været forkølet ligesiden på en 'underlig måde'. Jeg har meget slim i halsen og går og spytter det op hele tiden. Jeg har følt lidt vejrtrækningsproblemer. Det skal siges jeg har allergi. Hvad er det? Og hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig!
Mange tak for dit spørgsmål. Jeg synes, det kunne lyde som om, at du kunne have astma. Jeg ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed, for jeg kan jo ikke undersøge dig, og det kan også godt bare være en forkølelse, det bliver ved, eller din allergi, der generer dig. Jeg synes, du skal tage til din læge for at blive undersøgt for om du har astma. Hvis du har det, kan du få noget medicin, der gør, at du får mindre slim, og at vejrtrækningen bliver lettere. Man kan også få noget medicin mod allergi, der måske kan hjælpe på dine symptomer. Men prøv at snakke med lægen om det.
God sommer!
Med venlig hilsen Christine