Skizofreniform?

brevkassespørgsmål

Skizofreniform?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 8 år 1 måned siden

(En psykiater der evt kunne svare på denne post hvis det er muligt?) Ja ehm, jeg er 14 år og lider af psykose (psykotiske symptomer) og jeg hører primært stemmer men jeg kan også føle mig overvåget eller føle nogen vil holde øje med mig, eller at folk læser mine tanker hvis de kigger på mig og jeg derfor til tider undgår at have øjenkontakt hvis jeg går på gaden. Min psykiater skrev i en udtalelse at min tilstand kan risikere at forværres henimod en skizofreniform af mere kronisk karekter. Men hvad er en skizofrenifrom? Er det det samme som skizofreni eller i en anden grad? Har googlet lidt og kan ikke rigtigt finde et svar der giver helt mening. Kender kun ordet skizofreni, psykose - psykosenære tilstande osv og har ingen anelse om hvad hun mener med skizofreniform?

Mange hilsner fra mig.

Svar:

Kære du

Skizofreniform bliver brugt som et udtryk for symptomer, der ikke er regelret skizofrene, men som minder om de symptomer man ser ved skizofreni. Jeg håber du har mulighed for at tale med din psykiater, så du ikke har for mange af den slags spørgsmål.

De bedste hilsner

Maria

Marias billede
Maria har svaret på dette spørgsmål