SKEDESVAMP?

brevkassespørgsmål

SKEDESVAMP?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 14 år 3 dage siden

hej. Jeg er en pige på 14 år og jeg er meget meget bange for at jeg har skedesvamp Jeg synes nemlig at det kløer, men jeg ved ikke om det bare er mig? for jeg synes ikke rigtigt at jeg er hævet i underlivet, kan du måske svare mig på hvad kløe ellers kan være symptomer på?

Svar:

Hej med dig

For det første vil jeg lige sige, at det ikke er spor farligt at have svamp i skeden og faktisk er det meget normalt og noget stort set alle pige/kvinder får på et tidspunkt. Så du skal ikke bekymre dig for meget om det ihvertfald:) Svamp kan klø og svie og man får gulligt/hvidligt udflåd. Så det mest sandsynlige vil nok være, at det er svamp du har. Skeden hæver ikke op pga. svamp, den bliver højst lidt rød. Svamp er meget nemt at behandle. Man kan købe medicin i håndkøb på apoteket. Enten får man en stikpille eller creme (eller begge dele) som man smører på og så forsvinder det som oftest hurtigt igen.

Og husk at det ikke er spor pinligt at have svamp, det er hverken farligt eller ulækkert men helt normalt og ikke noget man selv kan gøre for!

Håbr du kan bruge svaret.

Mange hilsener fra Helene