Skal jeg operaers

brevkassespørgsmål

Skal jeg operaers

brevkassespørgsmål af
Den meget frustret fyr!
18 år
Oprettet 7 år 3 måneder siden

Hej, jeg skriver til jer da jeg er bekymret, jeg har fået mig en dejlig kæreste, men hver gang vi dyrker sex, så kan jeg ikke komme særlig meget op i hende, for så mærker jeg en form for spænden i penis, det føles som en elastik der spænder, og det gør ufatteligt ondt, når jeg så trækker mig ud begynder jeg at bløde med det samme, jeg ved ikke med sikkerhed hvad det er, men jeg har efter jeg skyllede mig, oplevet 2 røde mærker under forhudet, det gør også rigtig ondt når jeg rør forhudet under slap tilstand, jeg har aldrig prøvet det under sex før nu, jeg har dog oplevet det 3 gange med hende her, hvad kan det være? Jeg tænker det kan være mit forhud der ikke strækker sig ordentligt, kan man selv gøre noget, uden at skulle operares?

Svar:

Hej,

Tak for dit spørgsmål. Du er sikker på du ikke skal opereres. Det lyder meget mere som om du har en infektion på penis. Det mest sandsynlige er at det er en svampeinfektion som nemt kan behandles. Det er ret almindeligt at få når man er seksuellt aktiv, men kondom beskytter.

Du kan prøve medicin mod genital svampeinfektion (salve/creme) i første omgang. Det er bedst hvis din partner tager behandling samtidig, så i ikke risikerer at smitte hinanden. Ellers synes jeg, at du skal kontakte din praktiserende læge, hvis du er i tvivl om hvad der skal gøres, eller hvis symptomerne bliver ved.

Mvh

Mads

Madss billede
Mads fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål