Rød om munden
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej, jeg har lige været i bad og jeg har brugt noget Sanex shampoo noget til at vaske kroppen i, for normal hud. Jeg har også brugt det i ansigtet (det plejer jeg ikke). Nu er jeg rød om munden, det svier og er lidt glattere end det plejer?
Er det bare en allergisk reaktion og et tegn på at det skal jeg ikke gøre igen. Eller er det noget farligt? :(

Svar:
Hejsa,
Jeg beklager det sene svar og håber at irritationen er gået væk nu. Det lyder da rigtigt ubehageligt, men ikke farligt.
Kropsshampoo kan godt indeholde stoffer som kan være hudirriterrende. Huden i ansigtet og særligt rundt om mund er mere følsom og reagerer derfor ofte lettere end på resten af kroppen.
Det lyder som om det er et tegn på, at din hud ikke kan lide den shampoo og det er bedst ikke at bruge igen. Hvis din hud derudover let bliver irriteret, så prøv at bruge neutrals produkter uden parfume eller bare et andet mærke til sart hud.
Hvis det endnu ikke er gået væk eller bliver ved med at komme igen, vil det være en god idé, at få en tid ved lægen.
Med venlig hilsen
Eva