Prutter

brevkassespørgsmål

Prutter

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 11 år 1 uge siden

Hvordan kan det være at ens egne prutter altid lugter bedst? Kan man træne fiSen så man får bedre orgasmer? Og giver knækken med nakken slidgigt? Kan man gøre noget mod mens-smerter?

Svar:

false

18 pt

false

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Hej med dig!

Tak for dit brev. Du stiller fire forskellige spørgsmål, som jeg vil besvare hver for sig.

1. Godt spørgsmål, som du helt sikkert ikke er den første, der har tænkt over! Her er der nogle forskere, som giver deres bud på, hvorfor det er sådan. De mener, at det er noget psykologisk som gør, at man synes, at ens egne prutter lugter bedst. Der er flere forklaringer i artiklen, som du kan prøve at læse, hvis du synes, det er spændende!

2. Det kan man godt. Jo bedre man kender sig selv og sin krop, jo lettere kan man få orgasmer, og jo bedre orgasmer kan man få. Derfor er det en rigtig god idé at udforske sig selv og finde ud af, hvor ens erogene zoner sidder – det er dem, som skal stimuleres for at opnå orgasme. Den mest kendte er klitoris, og den mest almindelige form for orgasme er også klitorisorgasme. Derudover kan man også ved at træne bækkenbunden opnå bedre orgasmer. Woman.dk har lavet en rigtig god orgasmeguide, som du kan finde her.

3. Der er nogle, der mener, at knæk i nakken og fingrene kan give gigt, men jeg kan desværre ikke svare dig på, om det passer. Jeg synes, du skal prøve at tale med din læge om det, hvis du er bekymret for det, og ofte knækker i nakken.

4. Der er nogle forskellige ting, du kan prøve at gøre for at mindske menstruationssmerter. Det er en rigtig god idé at dyrke motion, da det sætter gang i blodcirkulationen og kan lette den følelse af oppustethed, man tit kan have, når man har menstruation. Det kan også hjælpe at lægge en varmepude på maven, når det gør ondt. I det hele taget kan du prøve at gøre noget for, at din krop kommer til at slappe af, da det kan gøre smerterne værre, hvis du stresser dig selv over det. Hvis disse ting ikke hjælper, kan du prøve at tale med din læge om at skifte p-piller – det kan også hjælpe i nogle tilfælde. Jeg synes, du skal prøve de her forskellige råd af. Hvis det ikke virker, er der jo også en mulighed for, at du kan tage nogle smertestillende piller, som du kan købe i håndkøb (fx panodil), når smerterne er værst. Det er en god idé at tale med din læge om, hvilke han/hun vil anbefale til dig, alt afhængig af hvor kraftige dine smerter er.

Jeg håber, du kan bruge mine svar.

Mange hilsner

Line

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål