Problemer menstruation

brevkassespørgsmål

Problemer menstruation

brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Oprettet 7 år 1 måned siden

Når jeg har menstruation, før jeg dagen før en vild lyst til sukker, hvorfor?

Jeg får også diarre, kvalme og hovedpine. Det føles meget ubehageligt og jeg ved ikke hvorfor det kommer. Kan I forklare det?

Svar:

Hej med dig!

Jeg kan forstå, at du op til din menstruation kan mærke, at der sker forskellige ting med din krop, at du blandt andet får lyst til sukker og får kvalme, diarre og hovedpine.

I forbindelse med ens menstruation sker der en masse hormonændringer i kroppen. Disse hormonændringer kan komme til udtryk på mange forskellige måder i kroppen.

De typiske symptomer er hovedpine, brystspændinger, humørsvingninger, øget appetit, oppustet mave og lign. Symptomerne er forskellige fra kvinde til kvinde, og varierer både i sværhedsgrad, længde og type. Det er ikke alle der mærker disse ændringer op til menstruationen, men det gør de fleste. Fænomenet hedder præmenstuelt syndrom, kan det være det, du oplever?

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Mange hilsner

Marie

MarieHKs billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål