Poser under øjnene
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus.
Både min mor og far har ret små øjne, og har poser under øjnene, og det har jeg arvet :(
Det er ikke meget slemt, og det går lidt væk op ad dagen, men det irriterer mig alligevel og det hiver virkelig min selvtillid ned for jeg kan bare ikke få dem væk!
Jeg tror jeg har prøvet alt hvad man kan prøve: Forskellige cremer, agurkeskiver på øjnene, isterninger over øjnene.. osv osv.
Er der måske en slags mirakelkur jeg ikke kender til? Eller findes der en lægecreme man måske kan få på recept? Jeg ved at jeg har den mulighed at blive opereret når jeg bliver lidt ældre, men hvis jeg kan slippe for det vil jeg da helst det!...
Hilsen mig :)

Svar:
Hej med dig.
Det er et godt spørgsmål du stiller. Der er desværre ikke en mirakelkur mod poser under øjnene, men der er nogle gode råd. Jeg kan jo se, at du selv har prøvet meget! To af de vigtigste råd er, at sørge for at være godt udhvilet. Jo mere træt, man er, jo større og mere tydelige er poserne under øjnene. Og så er det også godt at sørge for at drikke vand, for hvis man mangler væske kan poserne godt blive mørkere og dermed mere tydelige. Ca. 1½ liter vand om dagen vil sikkert være passende.
Jeg håber, du kan bruge mine råd.
Mange hilsner Christine