Pige på 13 år.
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en pige på 13 år.
jeg har sådan en hud flap hvor der er hul i midten, kan ikke rigtig se hvor dybt det er. Den er lige i underbukse Kanten, Der lidt ondt. hvad kan det være?

Svar:
Hej med dig,
Umiddelbart er det lidt svært at sige hvad præcis det er for en hudflap. Hvis du har haft den længe, og den ikke har ændret størrelse el. lign, så tror jeg den er helt ufarlig. Hvis den lige er kommet, eller den er begyndt at genere dig, så synes jeg du skal bestille en tid hos din læge, så han/hun kan se på den.
Den mest almindelige årsag til hudflapper er det man kalder skin-tags. Det er ekstremt almindeligt, og forekommer hos ca. 25% af befolkningen. Man kan vælge at lade dem sidde eller hvis de generer kan man gå til lægen og få dem fjernet uden de store problemer.
Skin-tags sidder ofte under armene og i lysken, hvor de godt kan genere. Hvis der går hul på huden kan der komme sår der kan gøre hudflappen øm.
Når jeg ikke har set hudflappen kan jeg som sagt ikke sige om det drejer sig om en skin-tag, men umiddelbart tror jeg ikke det er noget alvorligt, og du skal derfor ikke være gå og bekymre dig.
For en sikkerheds skyld vil jeg anbefale dig at bestille en tid hos din læge så han/hun kan vurdere hvad det er for en hudflap.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Du er naturligvis velkommen til at skrive igen hvis du mangler svar eller har flere spørgsmål.
De bedste hilsner
Morten
Læge