Overdosering af p-piller
brevkassespørgsmål af
Freya
17 år
Hej cyberhus.
Jeg har det ikke så godt, har en depressio som er stået på i 4 snart 5 år. og her i onsdag (d 26 maj) prøvede jeg at overdosere mig selv. Jeg havde næsten lige haft min menstruation en uge før, men har nu fået min menstuation igen. Kan det have noget med pillerne at gøre (der var ikke kun p-piller indblandet)
Det skal os lige nævnes at jeg har fået en medicinsk abort, hvor min første menstruation efter var d 22 april.
Hilsen en meget frustreret ung pige.

Svar:
Kære pige
Jeg kan godt forstå du er frustreret. Det lyder som om, du har flere bekymringer af slås med lige nu, og at du har haft problemer længe. Jeg synes, det er vigtigt, at du går til din egen læge.
Mest af alt er jeg bekymret for dit selvmordsforsøg. Der er hjælp at hente, så du ikke skal ud i den slags en anden gang. Og hvis du har en depression skal du måske i behandling, hvis du ikke allerede er det.
Mht blødningerne er det lidt svært at sige hvad der er hvad, men jeg synes også det ville være godt, hvis din egen læge lige fik historien og kunne undersøge dig. I kunne også evt få en snak om hvillke tanker, der kan fylde efter en abort. Jeg ved ikke, om der er en sammenhæng mellem aborten og selvmordsforsøget, men mange piger i din situation får det svært psykisk efter sådan en oplevelse.
Alt i alt synes jeg, der er mange gode grunde til at komme afsted til læge, så det er mit bedste råd til dig.
Alt det bedste,
Maria