oppustet brystvorter

brevkassespørgsmål

oppustet brystvorter

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 16 år 2 uger siden

Mine brystvorter puster sig hele tiden op. hvad kan jeg gøre ved det?

Svar:

Hej dreng 15 år

Når man kommer i puberteten ændrer kroppen sig meget. Der sker også en forandring med brystvorterne - både for drenge og piger.

Ved blandt andet berøring og ved kulde kan brystvorterne trække sig sammen, så de ændrer udseende og bliver mere følsomme. Det er formentlig det du har oplevet.

Hvis du føler dig generet af, at man kan se det gennem din bluse, kan du prøve at tage en ekstra tyk bluse på eller evt en ekstra t-shirt for at skjule det.

Det er helt normalt.

Med venlig hilsen,
Læge Helena Grove