opkast.
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
det her er et underligt spørgsmål, og ikke særlig lækkert, så jeg underskylder på forhånd, men håber i har et svar. Der er noget jeg undrer mig over, hver gang jeg kaster op. Hvorfor kommer maden ikke op i den række følge man har spist det i? hvorfor er jeg ekstremt tørstig bagefter? hvorfor er jeg altid sindsygt træt bagefter? hvornår ved jeg, at min mave er helt tømt - jeg tror nemlig aldrig, at jeg får det hele op - hvilket jo er dumt, nu hvor jeg alligevel gør det og hvordan kan det blive lettere for mig at kaste op? Jeg mener, hvis jeg har spist noget der er virkelig groft, kan det være enormt svært og anstrengende... er der ikke ngoet der kan gøre det bare lidt lettere? KH J.

Svar:
Hej med dig
Brevkasseen har ferielukket, og derfor besvarer jeg dit spørgsmål.
Vi kan ikke rådgive dig om hvordan du bedre kan kaste op, fordi det er usundt at kaste op. Ud fra det du beskriver, er jeg meget bekymret for at du har en spiseforstyrrelse eller er på vej ind i en, og derfor er det vigtigt du kontakter din egen læge med det samme.
Du er også velkommen til at kontakte chatrådgivningen her i Cyberhus og få en snak med en voksen der, om hvorfor du ønsker at kaste din mad op igen.
Venlig hilsen
Erroll - Koordinator i Cyberhus