Ondt på næsen
brevkassespørgsmål af
C
13 år
Heeej. Det her kommer måske til at være lidt forvirrende. Nå men, her for et par timer siden begyndte min næse (i højre side) at hæve op og blive rød. Jeg ved ikke hvad det er, men har dog fundet ud af at det ikke er bums, har ikke nogen piercing eller noget. Har du en ide om hvad det kunne være?? Tak på for hånd

Svar:
Hejsa
Tak for dit spørgsmål. Det var da irriterrende med næsen.
Rødme og varme er sammen med smerte og hævelse tegn på en betændelse. Det kan både være med eller uden bakterier. Så umiddelbart tænker jeg, at der er noget igang i den næse. Det kan også sagtens være en bums eller et sår inde i næsen, der er årsagen.
Hvis det ikke breder sig, kan du sagtens se det an, men breder det sig bør du kontakte en læge. Du kan godt selv ringe og bestille tid, men det kan være en god ide at tage en forældre eller en anden voksen du har det godt med med.
Jeg håber svaret kan bruges og at næsen allerede er i bedring.
Venlig hilsen
Eva