Ondt i maven efter onani med sexlegetøj og sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej
Jeg er en pige på 18 år, hvilket vil sige at jeg har været seksuelt aktiv et par år efterhånden. Jeg får så ondt i maven, hver evig eneste gang jeg har haft sex eller onaneret med sexlegetøj. Jeg går ud og tisser, hver gang jeg er færdig, fordi jeg havde hørt at det hjalp.. Men det gør det bare ikke.
Håber jeg kan få et svar på hvad det kan skyldes :)

Svar:
Hej
Jeg kan desværre ikke give dig en god forklaring på dine smerter, som jeg forstår først kommer efter seksuel tilfredstillelse og altså ikke undervejs. Det lyder bestemt ikke som noget farligt, men jeg vil råde dig til at få lavet en underlivsundersøgelse ved din praktiserende læge eller gynækolog, da det muligvis kan give en forklaring. En mulig forklaring kan være mekanisk irritation i underlivet, hvis det kun opstår ifm. penetration.
Årsagen til at man anbefaler at tisse efter samleje er at det kan forebygge blærebetændelse, da der kan komme bakterier op i urinrøret undervejs. Det har derfor ingen sammenhæng med dine smerter at gøre.
Mvh
Niclas