Ondt i det ene ben?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej cyberhus. I de sidste 3 dage har jeg haft en træls følelse i det ene ben - mest i låret og musklerne omkring knæet, især bag knæet. Det føles lidt som om musklerne er lidt stive/spændte og ømme, eller som om jeg har lidt vokseværk hele tiden. Jeg har gået en del i de 3 dage og er også beyndt at træne 2-3 gange om ugen, jeg ved ikke om det kan være derfor, men jeg synes bare det er underligt, at det kun er i det ene ben? I de sidste par uger har jeg to gange oplevet pludseligt at få en kortvarig smerte i musklen over kvæet i samme ben - jeg ved ikke, om det kan have noget med det at gøre (men tror måske bare det har været krampe). Men hvad kan det skyldes?

Svar:
Kære du
Det var dog irriterende. Desværre kan jeg ikke sige noget om hvad det kan være uden at se og undersøge dit knæ. Fx er det vigtigt at vide om det er hævet eller rødt samt hvor meget det kan bevæges og om du halter. Ligeledes er det vigtigt at vide om du har slået knæet, fejler andet og om du har prøvet det før.
Det bedste du kan gøre er at gå til egen læge hvis ikke det er forsvundet igen.
Beklager det lidt tynde svar :)
Mvh Maria