Onani er det dumt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Jeg synes det er rigtig dejligt at ornanerer ved at "masere" oven på klitoris - men problemet er at jeg gør det rimelig mange gange dagligt, og nogle gange bliver jeg helt øm og får røde knupper som klør. Hvad sker der og er det forkert? Mine indrekønslæber er blevet meget store synes jeg, kan det være derfor? Jeg går tit og prøver at trække de ydre kønslæber udenover fordi jeg ikke bryder mig om at de er så store, er det dumt? eller kan jeg gøre noget andet?`synes drenge ikke det er lidt klamt med så store indre kønslæber? Vær sød at hjælpe mig! Knus mig.

Svar:
Hej du!
Det er rigtig godt at du skriver herind, for at få svar på alle dine spørgsmål
Når du onanerer, så bliver skamlæberne fyldte med blod, og kan se større ud end de normalt er. Men når du ikke onanerer længere, så bliver de mindre igen.
Når hele kroppen udvikler sig, så udvikler skamlæberne sig også. Det kan godt betyde at de indre skamlæber bliver lidt større end de ydre skamlæber, men det er helt normalt. Jeg syntes ikke du skal trække i de ydre skamlæber, for jeg tror ikke på det hjælper. Der er mange piger som har lidt større indre skamlæber, og drengene syntes ikke det er klamt :-)
Jeg kan ikke helt se ud fra dit brev som de knopper som du har, kommer når det er at du har onaneret meget, eller om der er en anden grund at du får dem. Men hvis du bliver meget øm når du onanerer meget, så kan det være at du kan gøre det lidt færre gange end du gør det nu.
Hvis ikke det hjælper på de røde knopper, så kunne det være en god idé at du, sammen med en af dine forældre, tog og besøgte lægen for at få undersøgt hvorfor du har de røde knopper.
Venlig Hilsen
Iben