noget jeg ka gøre?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej:) - ehm.. ja alså det er ik sårn rigtigt MIT problem, men jeg bekymre mig bare.. en af mine veninder, faktisk en af mine bedsteste veninder, taber sig.. og det er ik bare et par kg. det er meget:s vi er begge ikke ret høje, omkring 170, og hun er gået fra 60 kg, til 48 kg nu.. vejer selv 56 kg. og jeg træner en del:) så det er muskler hehe, men min veninde, ( vi kalder hende li sofie) sofie spiser mindre og mindre, og det har hun gjort gennem lang tid, hun afviser, hvis man spørg om ngoet er galt, men jeg er bange for hun måske har en spisefortyrrelse?
hun blir tyndere og tyndere, og hun kritisere hele tiden sig selv:/ hun har en masse billeder på sin computer af modeller, og piger som er ultra tynde :s i mine øjne, alt for tynde! men hun sys de er pæne.. hun snakker om at hun vil være perfekt, hun vil bare være tynd:/ har læst nogle ting hun har skrevet på sin mobil, noget som hun læser når hun er ked.. nævner lidt af de ting der står " når jeg blir tynd, blir jeg attraktiv, spis ikke uden at føle skyld, straf dig selv, efter indtag a ussund mad" og en masse andre ting:S? sys det lyder sygt?:/ men er der noget jeg ka gøre for at hjælpe hende, eller snakke med hende? vil ik ha hun ender med at bli så tynd at hun intet kan.

Svar:
Hej med dig
Jeg synes det er meget flot, at du er så opmærksom på hvordan din veninde har det. Jeg synes det er nogle gode observationer du har gjort og det er tydeligt, at du er bekymret og gerne vil hjælpe din veninde.
Jeg synes også du har gjort det rigtige ved at skrive til Cyberhus med din bekymring. For at hjælpe dig bedst muligt, så har jeg sendt dit spørgsmål over til brevkassen "når det gør ondt inderst inde". Her sidder der voksne der har mere erfaring i spiseforstyrrelser og hvorfor en pige lige pludselig begynder at tabe sig.
Du kan finde deres svar inden for de næste 7 dage..
Venlg hilsen
Iben