Nikkel allergi?
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Kære cyberhus jeg skriver til jer angående et problem jeg ikke kan få bugt med. Sagen er den at min højre øre flip er helt rød og væsker utrolig meget og har små sår. Jeg har øreringe i ørerne og har jeg haft i i mange år uden problemer troede i starten det bsre vsr tør hud så jeg spurte det godt med creme men mit øre gør ondt og det vil bare ikke forsvinde igen tror jeg har haft det i over en måned nu. Jeg overvejer om det evt kan være nikkel allergi dog er mine øreringe ægte men låsen er ikke hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgmål. Jeg kan forestille mig, at det er rigtig ubehageligt at gå rundt med, men jeg tror, at du er inde på noget af det rigtige.
At din øreflip er rød, væskende, øm og med flere sår fortæller mig, at det er en betændelsestilstand. Det kan være udløst af en nikkelallergi. Har du sat nye øreringe i umiddelbart inden det startede?
Det er vigtigt, at du tager dine øreringe ud for at få brugt med betændelsen. Hvis det skyldes nikkelallergi kan det sprede sig til andre steder på kroppen hvis ikke det behandles. Jeg synes, at du skal tage dine øreringe ud med det samme, men om din betændelse skal behandles med andet skal man vurdere ved at kigge på det, så jeg vil anbefale, at du ringer ned til din egen læge og får en tid. De kan kigge på dine øreflipper og se, om du skal behandles for betændelsen. Derudover kan du blive henvist til en hudlæge der kan teste om du skulle være allergisk overfor nikkel.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du får bugt med de ømme øreflipper snarest.
Knus Marie