Nakkeost

brevkassespørgsmål

Nakkeost

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej cyberhus jeg har et problem. jeg har en del nakkeost og det lugter rigtig dårligt, og jeg synes det gør ondt, når jeg prøver at trække forhuden ned for at prøve at skylle det væk Hvad skal jeg gøre mig

Svar:

Hej med dig

Tak for dit brev. Det er sådan at forhuden danner et smøremiddel og når der kommer bakterier i smøremidlet bliver det til ”nakkeost”. Du gør det helt rigtigt at du prøver at få det fjernet med vand. Du må ikke vaske det væk med sæbe idet det yderligere vil fremkalde irritation af den meget følsomme hud. Du skal også huske på at ikke vaske alt for tit med vand (vandet må heller ikke være alt for varmt!), da det også kan udtørre huden og øge dannelsen af smøremidlet. Hvis du stadig er øm og synes ikke det hjælper at rense med vand, er det godt du lige kommer forbi lægen, der findes diverse cremer lægen kan udskrive til dig.

Mange varme hilsner

Maria