Mærkeligt
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej! Jeg ved ikke om jeg skriver det rigtige sted hen, for det er egentlig ikke en sygdom... Men jeg har ikke kunnet undgå at lægge mærke til at jeg har en større klitoris og indre skamlæber end mange andre piger. Den er ikke monster stor, men så stor at de ydre slet ikke kan dække. Jeg ved ikke om det er de indre skamlæber og klitoris der er for stort, eller om det er de ydre der er for små. Jeg synes det er underligt, klamt og pinligt, fordi jeg kan se at andre er helt lukkede til, mens jeg har en "stor" ting i midten. Jeg har endnu ikke haft sex med nogen og jeg er lidt bange for at drenge vil synes det er grimt eller klamt. Hvor ualmindeligt/unaturligt er det, og er der noget man kan gøre ved det? Kh.

Svar:
Hej med dig og tak for dit brev
Jeg kan godt forstå, du tænker meget over de her ting og jeg tror det er også helt almindeligt, at tænke over hvad andre synes om ens krop, og hvad en kæreste vil tænke, men nu skal du høre.
Det lyder til at dine kønsorganer ser helt normale ud og det er tit sådan, at de ydre skamlæber ikke dækker helt. Så det ret tilfældigt, hvis alle de andre piger har skamlæber der dækker helt. Du kan se en masse billeder af kvinders underliv her på "Kvinde kend din krop" og deres hjemmeside.
Vi er heldigvis meget forskellige alle sammen, både hvad angår højde, tykkelse, farve, hår osv... og altså også vores kønsorganer Det er helt normalt og det er faktisk rigtig godt at vi ikke ligner hinanden alle sammen, idet det gør os til nogle unikke væsener:)
Når du finder en dreng du kan lide og han kan lide dig, så betyder vores små forskelle ikke så meget. Faktisk bliver det tit det der er charmerende og gør dig til det du er.
Så jeg synes du skal prøve at være stolt af dig selv, at du er som du er i stedet for at bekymre dig om hvad de andre vil sige eller gøre. Jeg ved det godt at det kan være svært, men det kan godt lade sig gøre. En sidste ting er at du skal prøve at tænke på din kommende kæreste, som noget dejligt og at hår, øjenfarve, kønsorganer og højde bare blive dejlige, fordi I holder af hinanden, så bare klø på!
Mange varme nytårshilsner
Christine