Motion og vægt
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Jeg er en pige på 14 år som har meget angående min krop jeg gerne vil ændre på. Mange af tingene er fedt og muskel relateret. Så derfor vil jeg gerne høre efter om i har nogle øvelser til at få smallere lår, mindre overarme (mine ligner virkelig sådan nogle mormor arme), fedt på hofterne, og fedt på maven? Jeg søger nogle øvelser der kan hjælpe på alle de ting. Så det vil altså sige 4 øvelser. Da jeg gerne skal have de ting gjort mindre inden min konfirmation som er den 28 april her i år. På forhånd tak for svaret og hjælpen.

Svar:
Kære du.
Jeg skal prøve at hjælpe dig så godt jeg kan. Det er lidt svært at give dig øvelser på skrift fordi det hurtigt bliver nogle komplicerede forklaringer, så derfor synes jeg i stedet du skal kigge på iform.dk hjemmeside - dér findes en masse forskellige øvelser, som jeg tror, du kan bruge :-)
Det vigtigste for en slank krop er sund kost og sund motion. Du kan derfor ikke regne med at tabe dig ved bare at lave øvelser på gulvet.
Sørg for at få en nærende, proteinrig kost samt en masse grøntsager og prøv at skære lidt ned på sukker, fedt, hvidt brød og hvid pasta. Men husk at give dig selv lov til at spise lidt lækkert en gang imellem - mørk chokolade er sundt ;-)
Hvis du vil i god form, er løb en god og hurtig måde men der er også et hav af andre metoder, du kan gå i gang med. Også dette kan du få inspiration til på iforms hjemmeside.
Pøj pøj med det og god konfirmation, når du når dertil :-)
Mange hilsner
Mette M