Min pik brænder!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej :-) Jeg er er her fordi min pik brænder fra penishoved ned til roden. Dvs. At min pik den er så tør at den begynder at sprække og har brugt det meste af dagen med at smøre fugtighedscream på den. Jeg er dog bange for om det kan være en sexsygedom, siden jeg ikke for længe siden var sammen med en pige uden vi brugte kondom. Tak på forhånd :-)

Svar:
Hej med dig!
Tak for dit spørgsmål.
Det er godt at høre, at du er opmærksom på din krop og dens signaler. Det er rigtig godt, at du selv tænker på, om det kunne være en kønssygdom, og at du fortæller, at du har været sammen med en pige uden kondom.
Du skriver, at du oplever en brændende fornemmelse, tør hud og sprækker. Disse symptomer kunne godt skyldes en kønssygdom, men det kunne også skyldes irriteret hud, og at huden på penis måske ikke kan tåle den creme, du har brugt.
Under alle omstændigheder synes jeg, det ville være en rigtig god ide, hvis du fik en tid hos din læge, da det er svært at vide, hvad problemet er uden at se det. Hvis det skulle være en kønssygdom, er det vigtigt at få det behandlet, og hvis det 'bare' skyldes hudproblemer, ville det jo også være rigtig rart for dig at slippe af med generne.
Husk at det kun er kondom, der beskytter med graviditet og kønssygdomme :-)
Venlig hilsen
Marie Louise