Min læge har ingen svar :(
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Kære Cb Jeg har et underligt problem og jeg Har været til lægen, men hun kan slet ikke give mig noget som helst svar, derfor skriver jeg nu til jer i håb om, i måske har hørt om det eller ved noget. Sagen er, at mine modermærker er begyndt at falde af - ét efter ét. Først på min kind, så på mit ben, så på min arm og så på mit håndled. Det samme er sket hvergang: Et stort område udenom hæver op, mærket skifter farve, bliver hævet og falder derefter af. Så går hævelsen langsomt i sig selv, hvorefter der kun er et lille ar tilbage. Ved to af de mærker, jeg har tabt er der kommet modermærker igen, samme sted. Med en anden farve og en anden ujævn form, men ganske almindelige modermærker, tilsyneladende - de tredje er blot blevet til en fordybning i huden og det fjerde er stadig hævet og rødt i skrivende øjeblik. Er lige ud sagt bange for om der er noget helt galt med mig? Har i hørt om det før? Kan det være farligt? Sommer

Svar:
Kære Sommer.
Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kan give dig svaret på hvad det er.
Du siger din læge har undersøgt det uden at kunne finde ud af hvad det var. Hvis det er noget der bekymrer dig, synes jeg at du igen skal gå til lægen, og så må din læge sende dig videre til en hudlæge, der kan undersøge det nærmere.
Generelt om modermærker kan man sige, at hvis de ikke klør, vokser, ændre farve eller får sår er de relativt ufarlige, men hvis du oplever noget af dette, eller er i tvivl om de ændre sig, så skal du gå til lægen og få det undersøgt.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og at du får svar på hvad det er.
Hilsen Lea