Min fisse stinker!!!!!!!!!!!!!!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej! Super fed hjemmeside! seriøst. håber virkelig at i vil svare på mit spørgsmål. Jeg synes selv at jeg lugter nede fra min fisse. Jeg vasker mig dernede med lunkelt vand hverdag før jeg går i skole, men en time senere lugter det virkeligt slemt. Jeg tør ikke være sammen med nogle drenge fordi det lugter sådan :( er såå ked af det over det! jeg har hørt man kan smører A38 på, også hjælper det?! har i nogle andre ting man kan bruge så det ikke lugte så slemt? ved godt at det er normalt at lugte en smule, men min fisse lugter virkelig :( Det er ikke svamp tror jeg, fordi så ville min fisse klø og være rød, og det er den ikke, mit udflåd ser også normalt ud.. Det er faktisk mest ved min klitoris det lugter :( Håber virkelig i vil hjælpe mig :D Kærlig hilsen lugteren! p.s kan man godt købe noget på apoteket i mod det uden ens forældre får noget at vide????? -tak

Svar:
Hej med dig!
Jeg er glad for at høre, at du kan bruge vores hjemmeside, og vi vil rigtig gerne svare på de spørgsmål som du har.
I skeden findes der nogle bakterier som hedder mælkesyrebakterier, der er med til at skabe det rigtige miljø i skeden. Det er helt rigtigt, at der på grund af bakterierne altid vil være lidt lugt som fra skeden af. Det er forskelligt fra person til person, hvor voldsom den er.
Under menstruationsperioden kan det også svinge hvor meget skeden producerer af slim og sekret, og det kan gøre at det i perioder lugter mere end normalt.
Hvis man vasker sig meget i skridtet med sæbe, så kan det faktisk være med til at forværre lugten, fordi sæben er med til at ændre miljøet dernede. Det er rigtig fint at du vasker dig hver dag i skridtet men det er bedst kun at bruge varmt vand, ikke sæbe. Jeg tror ikke på at det hjælper at bruge A38.
Det lyder som at det er noget som du tænker rigtig meget over, så derfor syntes jeg også at du skal aftale en tid hos din læge, så i kan tage en snak om hvad det kunne være.
Der er mulighed for at købe creme på apoteket, som kan hjælpe på det, men jeg syntes du skal tage en snak med din læge først, så du kan finde ud af hvilken creme det skal være.
Venlig Hilsen
Iben