migreæne
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
jeg harmigræne lige nu og kaster op... næste gang jeg får migræne slår jeg mig selv ihjæl og jeg mener det !!!!!!!! helt alvorligt jeg mener det virkelig ,, jeg får detså tit migræne med aura og smerten er så voldsom og upålidelig at det ikke kan beskrives , jeg vil ikke leve med sådanne smerter det er livet sku helelr ikke værd ,. og jo jeg har været ved lægen de er så dårlige og giver mig piller der ikke virker og så er det bare det ,,JEG GIDER IKKE MERE MAN !!!!!

Svar:
Kære du.
Jeg tror alle der har prøvet at have migræne, deler din mening om, at det er helt uudholdeligt. Og jeg kan sagtens forstå, at du synes det er frustrerende og ikke til at holde ud.
Der er mange af os danskere, der lever med migræne i større eller mindre grad. Det er faktisk muligt at leve med - det er i hvert fald slet ikke værd at dø for.
Jeg synes det er vigtigt, at du fortæller din læge hvor slemt du har det og får givet udtryk for, at pillerne slet ikke virker. Din læge er til for at hjælpe dig og kan finde en anden behandling, hvis den du får ikke virker. Og så er det jo også muligt at skifte læge, hvis du ikke er tilfreds. Du skal i hvert fald på ingen måde gå rundt med så forfærdelige smerter.
Du skriver, at du har det lige nu og derfor synes jeg du skal ringe til din læge med det samme - du skal ikke ligge derhjemme og have det så dårligt. Lægen vil kunne hjælpe dig, så det hele ikke ser så sort ud.
Som sagt synes jeg på ingen måde at migræne er værd at tage sit eget liv for, selvom det er skide irriterende. Jeg synes det er vigtigt du får talt med nogen om dine tanker og derfor synes jeg du skal prøve at kigge forbi chatten her i Cyberhus. Her sidder der voksne der gerne vil prøve at hjælpe og måske kunne det være rart for dig.
Jeg håber du kan bruge mit svar og rigtig god bedring.
Mange venlige hilsner fra Mette