Menstruation efter p-pille stop

brevkassespørgsmål

Menstruation efter p-pille stop

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 7 år 3 måneder siden

Hej

Jeg stoppede på p-piller for en månedstid siden. Problemet er bare at min menstruation ikke er kommet endnu, og hvis jeg havde fortsat på mine p-piller ville den været kommet for en uge siden? Er det normalt at kroppen skal finde "rytmen" igen efter et p-pille stop?

På forhånd tak :)

Svar:

Hej!

Ja det er helt normalt at kroppen skal bruge noget tid på at finde sin rytme igen, faktiskt op til flere måneder.

Det man skal huske er at man alligvel kan have ægløsning, og dermed også kan blive gravid hvis man har ubeskyttet samleje. Har du haft det skal du tage en graviditetstest for at være sikker. Men igen, ellers kan du være helt rolig, da det ofte går lidt før menstruationen bliver regelmæssig igen efter ophør af p-piller.

Mvh

Rebecka

Rebeckas billede
Rebecka har svaret på dette spørgsmål