menstruation

brevkassespørgsmål

menstruation

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 7 år 2 måneder siden

Hej

Kan menstruation godt blive påvirket af fuld narkose? Det bare fordi før sommerferien, var min menstuation reglmæssig. Men i sommerferien skulle jeg have lavet en kæmpe ryg operation, og var i fuld narkose i 9 timer... :( Her efter operationen er mim menstruation nogen gange kommet hver måned, og andre gange springer den nogen måneder over, og nu har jeg f.eks ikke haft den i 3 måneder, skyldes det narkose eller noget andet? har fået afvide jeg har stress, så ved ikke om det har en betydning?

Svar:

Kære du,

Det lyder da som en rigtig hård omgang, håber det går bedre med din ryg efter operationen.

Menstruation er styret af hormoner, som kan påvirkes af mange ting. Når en menstruation udebliver i en længere peiode, er det selvfølgelig vigtigt at udelukke graviditet, såfremt du er seksuel aktiv. Nogle oplever også perioder med ændret udflåd.

Stort set alle piger oplever uregelmæssige menstruationer, det er helt normalt. Hvis kroppen udsættes for stress, for eksempel fysisk som din operation eller psykisk hvis man har meget mellem ørerne, så er menstruaiton let påvirkelig.

Hvis du har en stresset periode, er det derfor helt naturligt.

Men det er jo ikke meningen, at du skal være stresset, så måske du skal tage en snak med din familie eller din læge om det?

 Jeg håber, at svaret hjælper dig lidt på vej.

Kærligst,

Lise

LiseLs billede
Lise har svaret på dette spørgsmål