Mens
brevkassespørgsmål af
Øv
14 år
hej, jeg er en pige der skal til Rom med min klasse slut i April. jeg glæder mig selvfølgelig helt vildt men.. jeg tjekkede lige for en ordens skyld om jeg skulle få min menstruation der.. og det får jeg. vi skal være der i en uge og lige nu skriver min app at jeg ca vil have den alle fem dage dernede.. så tænkte på om man måske kunne gøre noget for at få den før eller efter.. (er ikke på piller)
knus den forvirrede pige

Svar:
Kære forvirrede pige,
Jeg kan godt sætte mig ind i, at det nogen gange passer bedre at få menstruation end andre gange.
Hvis man tager p-piller, kan man rykke sin menstruation ved at tage p-pillerne i en længere periode end normalvis. Derudover er der desværre ikke andre måder, man kan udskyde sin menstruation.
Din menstruation behøver ikke at have indflydelse på din tur. Ofte handler det om at være godt forberedt, så menstruationen bliver så let som mulig. Hvis du f.eks. er meget plaget af menstruationssmerter, kan du sørge for at have smertestillende med. Især ibuprofen som kan fås i håndkøb er gode mod mavekramper under menstruation.
Jeg håber du får en god tur.
Hilsen Emilie