Meget Spegma
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej brevkasse. Jeg er en dreng på 18 år, der har et problem med meget spegma. Jeg har aldrig haft dette problem før, men det startede for ca. 6 måneder siden. Jeg vasker penis flere gange dagligt, kun med vand og synes ellers min hygiegne er i top, men lige meget hjælper det. Er det eventuelt noget jeg kan gøre ved det ? Evt. et apoteks-produkt, der kan helt stoppe det eller ihvertfald bare formindske det. På forhånd tak

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du har problemer med meget smegma. Det lyder som om at du gør hvad man kan gøre, nogen gange er der altså bare perioder hvor der kommer lidt mere end ellers. Hvis det svier og er rødt kan det skyldes en svampeinfektion, som man kan behandle med brentancreme (som man kan få i håndkøb på apoteket), ellers er der altså nok ikke så meget du kan gøre. Men som regel plejer det altså at blive bedre af sig selv igen.
Er du i tvivl om, om der kan være lidt svamp, kan du altid gå til din egen læge.
Håber at du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen
Morten