Læben ned over hagen
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Iben, Anette og Gowsini, Jeg kan få min underlæbe til at sidde fast på min hage. Er det normalt? Det skal så lige siges, at jeg har en kløft i hagen, en forholdsvis stor en, så måske den medvirker til det? Venlig hilsen J

Svar:
Hej J!
Det er da sejt du kan få din underlæbe til at sidde fast under din hage! Men jeg kan da godt forstå du gerne vil vide om det er normalt :-)
Når man trækker ud i underlæben, ser man i de fleste tilfælde en lille fold som sidder imellem indersiden af underlæben og gummerne i undermunden. Som regel kan man også mærke den med tungen. Den er med til at begrænse hvor langt ned vi kan trække underlæben.
Hos nogle er den ikke så udviklet som hos andre, og det er derfor du kan trække din læbe så langt ned. Det er helt okay du kan det, og det kan godt være din kløft i hagen hjælper med at holde på læben.
Venlig Hilsen
Iben