Lave piercing selv??
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg har i længere tid gået og overvejet at få et ekstra hul i øret. En del af mine veninder har piercet sig selv i øret, så derfor overvejer jeg selv at gøre det. Derfor vil jeg bare hører om der er nogle ting jeg skal vide omkring det..... Risiko osv. Da jeg er lidt nervøs for at noget skal gå galt:( piercingen skal sidde på øreflippen:)

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål - der er mange unge - især piger - der vælger at lave deres egne piercinger, så jeg kan godt forstå dine overvejelser.
Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke synes det er en god idé at pierce sig selv. Det kan være du er heldig og det bliver pænt og uden problemer, men du kan også risikere at få en slem omgang betændelse, en allergisk reaktion og at det bare ikke bliver så pænt som du havde regnet med. Og så tror jeg måske også det er lidt mere smertefuldt med en nål i forhold til den "pistol" man bruger normalt - dér går det lynhurtigt. Så derfor vil jeg ikke anbefale det :-)
Hvis du alligevel vælger at gøre det selv, så lov mig at du gør det så sterilt (rent) som muligt. Vask din øreflip med noget desinfektionsmiddel/sprit og brænd nålen inden brug. På den måde er der mindre risiko for at få betændelse. Og sørg for at sætte noget ordentligt i øret, noget ægte materiale, så du ikke får en omgang nikkel-allergi bagefter. Øreflippen skal renses hver dag et par gange dagligt - brug f.eks. klorhexidin.
Det var vist den løftede pegefinger for denne gang ;-)
Pøj pøj med det.
Mange hilsner fra Mette